Termeni și Condiții Generale de utilizare a platformei de consiliere video și audio
1. Despre First Bank S.A
First Bank S.A. (denumită în continuare “First Bank”) este persoană juridică română cu sediul social în Șos. Nicolae Titulescu nr. 29-31, sector 1, București, înregistrată la Registrul Comerțului sub nr. J40/1441/27.02.1995 și la Registrul Instituțiilor de Credit sub nr. RB-PJR-40-026/18.02.1999, având Cod Unic de Înregistrare nr. 7025592, e-mail office@firstbank.ro, www.firstbank.ro.
2. De ce să alegeți platforma de consiliere video și audio: ce reprezintă această soluție?
Scopul principal al acestei platforme este să vă ofere o experiență inovatoare în ceea ce privește interacțiunea dintre dumneavoastră și First Bank. Intenționăm să vă oferim pe această cale un canal de consiliere video și audio, prin intermediul căruia veți avea posibilitatea de a descoperi produsele noastre care se vor alinia cel mai bine nevoilor dumneavoastră, fiind astfel doar la un pas de a realiza ceea ce v-ați propus. Este important de reținut faptul că puteți accesa serviciile disponibile prin intermediul serviciului de consiliere video și audio doar pe baza documentului dumneavoastră de identitate, fără a vă mai fi necesar niciun alt document.
3. Ce produse vă punem la dispoziție prin intermediul acestei platforme de consiliere video și audio (denumit în continuare “serviciul de consiliere video”)?
First Bank vă pune la dispoziție prin intermediul serviciului de consiliere video o serie de produse specifice activității sale, după cum urmeză:
a) Pachetul de cont curent, reprezentând un pachet de produse și servicii tradus în modalitatea simplă și sigură de a gestiona banii prin intermediul facilităților incluse (Internet și Mobile banking gratuit, abonament Alerte SMS gratuit, card de debit, asigurare, plăți cu tarif redus sau chiar gratis prin Internet și Mobile Banking, administrarea contului/ conturilor curent/curente incluse în pachet gratuită, retrageri de la ATM-uri din țară sau din străinătate cu zero comision, în funcție de tipul pachetului selectat etc.).
b) Depozit la termen, constând în soluția stabilă și predictibilă de economisire ce îți oferă garanția de a ști încă de la început suma exactă pe care o veți primi la finalul perioadei de constituire a depozitului, pentru că aveți dobândă fixă, indiferent de evoluțiile din piață. În plus, în cazul retragerii disponibilităților existente în contul de depozit (capitalul depus inițial la care se adaugă dobânda acumulată) în ziua scadenței depozitului, rentabilitatea acestuia nu este afectată întrucât nu se percepe comisionul de retragere numerar la ghișeu.
c) Creditul de nevoi personale/ Creditul de nevoi personale cu asigurare, pentru a vă putea finanța orice nevoie nenominalizată sau pentru refinanțarea altor credite deja existente. Nu este necesar să justificați modul în care veți utiliza împrumutul pe care doriți să îl primiți.
d) Creditul de investitii imobiliare/ Creditul de investitii imobiliare cu asigurare, pentru a va putea achizitiona un imobil sau pentru refinatarea altor credite de investitii imobiliare, este necesara garantarea creditului cu locuinta ce urmeaza sa fie achizitionata si prezentarea dovezii privind avansul propriu de minim 15% din valoarea imobilului ce are ca scop investitia
e) Descoperitul de cont/ Descoperitul de cont cu asigurare, este o facilitate de credit de tip revolving care permite utilizari/retrageri repetate, in limita plafonului maxim acordat, in conditiile in care venitul net lunar se va incasa prin intermediul unui cont deschis la First Bank
f) Cardul de credit/ Cardul de credit cu asigurare, constând într-un instrument de plată cu o linie de credit atașată pe care îl puteți utiliza oriunde în lume pentru cumpărături, retrageri numerar precum și pentru achiziții în rate fără dobândă la comercianții parteneri ai Băncii, în limita plafonului maxim pe care vi-l acordăm conditionat de valoarea venitului incasat, cu condiția rambursării lunare a unei sume minime de plată.
* Operatiuni de schimb valutar, prin care se face schimbul unei sume existente intr-un cont curent intr-o valuta la un curs agreat intr-o suma in alta valuta tot intr-un cont curent in acea valuta. In momentul in care cursul de schimb este agreat de banca si client, operatiunea se considera incheiata si nu se poate anula. Operatiunea se aplica pentru un numar limitat de clienti, agreati de Banca si inclusi in conceptul Virtual Personal Banker
Pentru a putea beneficia de unul dintre produsele menționate prin platforma de consiliere video și audio în cauză, trebuie să îndepliniți o serie de condiții minimale, în funcție de produsul pentru care optați:
- Vârstă minimă: 22 de ani pentru Creditul de nevoi personale, 19 de ani pentru Creditul de investitii imobiliare, 21 de ani pentru Cardul de credit, 18 ani pentru Pachetul de cont curent, pentru Depozitul la termen si pentru schimbul valutar;
- Cetățenie: Română;
- Rezidență: în România;
- Venituri înregistrate în baza de date a Agenției Naționale pentru Administrare Fiscală (ANAF) pentru Creditul de nevoi personale și pentru Cardul de Credit;
- Cont deschis în altă bancă din România pentru a putea face transferul de fonduri necesar constituirii Depozitului la termen sau depunerea fondurilor la orice casierie First Bank, valabil atât pentru clienții noi, cât și pentru cei existenți.
Acest document are rol de informare a clienților cu privire la termenii și condițiile de utilizare a platformei de consiliere video și audio și prezintă doar un sumar al celor mai importante aspecte ale produselor oferite prin intermediul acesteia. În cazul în care inițiați un proces de achiziție a unui produs menționat mai sus, te rugăm să citești integral termenii și condițiile produselor menționate mai sus și toată documentația precontractuală și contractuală aferentă acestora, pusă la dispoziție de către Banca pe e-mail.
4. Cum funcționează platforma de consiliere video și audio – serviciul de consiliere audio?
După introducerea de către dumneavoastră a numelui complet, a adresei de e-mai, telefonului și a CNP-ului dumneavoastră în câmpurile destinate acestor informații de pe pagina www.firstbankvideobank.ro/videobanking, veți intra într-o zonă de așteptare online, de unde veți fi preluat de către un agent First Bank. In cazul clientilor care nu au putut fi preluati in apel video imediat/nu au stabilit o programare, Agentul Video Advisory va contacta clientul telefonic/pe e-mai pe baza numarului de telefon/adresei de e-mail completat de client in formularul dedicat pe site-ul Bancii pentru a invita clientul in apel video si pentru a evalua minimal eligibilitatea clientului pentru produsul solicitat.
În momentul în care un agent va fi disponibil, va prelua solicitarea dumneavoastră și va iniția sesiunea de consiliere video și audio. Este important de reținut că veți avea nevoie de o conexiune la internet stabilă, de un microfon (fie atașat la dispozitivul dumneavoastră, fie incorporat) și de o cameră video (fie atașată dispozitivului dumneavoastră, fie incorporată). Veți putea configura dispozitivele audio și video în timpul așteptării, în baza informațiilor de configurare pe care le veți putea identifica pe această pagină. În momentul în care conexiunea este stabilită (atât din partea dumneavoastră cât și din partea agentului nostru), va începe sesiunea video și audio, sesiune care va fi înregistrată.
Pentru a putea beneficia de produsele si/sau serviciile oferite prin intermediul acestul canal, agentul desemnat să preia apelul va proceda la identificarea dumneavoastra, cu respectarea normelor in vigoare si urmand pasii de mai jos:
- vă va solicita la începutul sesiunii să prezentați documentul de identitate. Documentul de identitate va fi fotografiat, fie de către agent (cu acordul dumneavoastră), fie de către dumneavoastră. Totodată, agentul vă va solicita permisiunea să vă fotografieze chipul. In cazul in care veți fi de acord, agentul va realiza o captura de ecran a chipului dumnevoastră În situația în care documentul de identitate va fi fotografiat de către dumneavoastră, veți fi invitat să îl încărcați într-un formular prezentat de agent pe ecran, astfel încât acesta să ajungă în posesia Băncii.
- Pe baza acordului dumnevoastră, fotografia actului de identitate va fi comparată cu fotografia realizată de agent a chipului dumneavoastră, prin intermediul unei aplicații furnizate de un contractor extern (Onfido). În situația în care nu veți fi de acord cu această procedură (detaliată în Notă de informare vizând prelucrarea datelor cu caracter personal disponibilă la adresa www.firstbankvideobank.ro/videobanking), sesiunea audio video va lua sfârșit și veți fi invitat într-o sucursală First Bank în vederea continuării procesului de achiziționare a produselor dorite.
- Totodată, copia actului dumneavoastră de identitate va fi verificată din perspectiva riscului contrafacerii.
- În cazul în care rezultatele verificărilor mai sus menționate relevă riscuri din perspectiva autenticității documentului de identitate prezentat, veți fi invitat la una dintre sucursalele Băncii în vederea continuării procesului de achiziționare a produselor dorite.
- După ce identitatea dumneavoastră este validată de către agentul First Bank, Banca va realiza verificările necesare din perspectiva cunoașterii clientelei, așa cum sunt acestea stabilite de legislația în domeniu aplicabile (ex.: Legea 129/2019 pentru prevenirea şi sancţionarea spălării banilor, precum și pentru instituirea unor măsuri de prevenire şi combatere a finanțării terorismului, Regulamentul BNR Nr. 2/2019 privind prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului sau actele normative de transpunere a directivelor UE în acest domeniu).
În cazul în care doriți un Credit de nevoi personale, Credit de investitii imobiliare, Descoperit de cont sau un Card de credit, vom avea nevoie de acordul dumneavoastră cu privire la interogarea bazelor de date ce aparțin Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) și a Centralei Riscului de Credit (CRC). Agentul First Bank vă vaîndruma pe timpul sesiunii de consiliere video și audio, venind astfel în ajutorul dumneavoastră cu indicații concrete în funcție de etapa pe care o parcurgeți. De asemenea, First Bank va interoga pentru același scop, respectiv aplicarea regulilor prudențiale, atunci când va fi necesar, Registrul Național de Publicitate Mobiliară (RNPM) și Biroul de Credit.
După determinarea gradului de solvabilitate, agentul First Bank va stabili dacă sunteți eligibil pentru produsul ales, urmând să vă ofere detalii amănunțite cu privire la opțiunea dumneavoastră. Toate detaliile vă vor fi prezentate prin intermediul platformei de consiliere video și audio. În momentul în care v-ați decis cu privire la produsul pe care doriți să îl accesați, va trebui să bifați căsuța ce marchează acordul dumneavoastră pentru produsul ales. În acel moment, agentul First Bank vă va prezenta pe scurt opțiunea dumneavoastră, urmând să primiți pe adresa de e-mail indicată de dumneavoastră documentele enumerate mai jos pentru fiecare dintre produsele solicitate. Sesiunea de consiliere va fi finalizată în acest moment.
În funcție de produsul ales, First Bank va desfășura o serie de activități interne pentru a putea finaliza procesul.
5. De unde puteți accesa platforma de consiliere video și audio?
Platforma de consiliere video și audio poate fi accesată de oriunde, dacă îndepliniți condițiile tehnice necesare, însă va trebui să vă asigurați că vă aflați într-un mediu care asigură confidențialitatea convorbirii. Trebuie să rețineți că această sesiune de consiliere video și audio presupune prelucrarea de date cu caracter personal cu privire la dumnevoastră . Astfel, este important ca spațiul în care vă aflați să nu fie tranzitat de către persoane terțe și să vă asigurați că nimeni altcineva nu este prezent la acest apel video-audio (nici măcar membrii familiei). Totodata, avand in verdere ca inclusiv imaginea si vocea reprezinta date cu caracter personal vă rugăm să rețineți faptul că sesiunea video și audio nu va putea continua în cazul în care în cadrul camerei video va apărea imaginea unei alte persoane sau in cazul în care, pe perioada derulării sesiunii, se va auzi vocea altei persoanei. În aceste situații, vă vom invitasă accesați produsele noastre printr-o vizită la cea mai apropiată sucursală First Bank.
Mentionam ca platforma VideoBank nu poate fi accesata daca va aflati pe teritoriul U.S.A. Tinem sa precizam ca, daca totusi accesati platforma de pe teritoriul Statelor Unite ale Americii, si este initiat procesul de verificare a identitatii dvs. prin intermediul Onfido, datele personale pe care le veti prezenta in acest proces, inclusiv datele biometrice, vor fi prelucrate de Onfido, in baza acordului exprimat de dumneavoastra la initierea procesului de verificare, in conformitate cu:
(i)legislatia referitoare la informatiile biometrice, inclusiv, Illinois Biometric Information Privacy Act (BIPA)
(ii) legislatia europeana privind protectia datelor cu caracter personal
(iii) Onfido’s Facial Scan Policy (https://onfido.com/facial-scan-policy-and-release/);
(iv) Onfido’s Developer Guides (https://developers.onfido.com/guide/onfido-privacy-notices-andconsent);
(v) Onfido’s Terms of Service (at https://onfido.com/terms-of-service/).
6.. Cum trebuie să asigurați confidențialitatea sesiunii de consiliere audio?
Sesiunea de consiliere video și audio în vederea achiziționării produselor mai sus menționate, la care veți participa împreună cu angajatul First Bank, este confidențială și personală, dedicată și autorizată numai pentru accesul și beneficiul dumneavoastră personal. Este absolut interzisă înregistrarea, reproducerea sau copierea prin orice mijloace a sesiunii de consiliere video și audio fără acordul expres, scris și prealabil al reprezentanților legali ai First Bank. De asemenea, este responsabilitatea dumneavoastră exclusivă să asigurați un mediu sigur și confidențial, tehnic și fizic și să nu permiteți în mod intenționat accesul altor terțe persoane în timpul sesiunii de consiliere video și audio.
În situația în care accidental sau neautorizat de către First Bank, o terță persoană va accesa sau va interfera în sesiunea de consiliere video și audio și dumneavoastră nu asigurați un mediu sigur și confidențial pentru continuarea sesiunii, vom fi puși în situația de a întrerupe sesiunea și de a o relua atunci când dumneavoastră veți putea asigura confidențialitatea sesiunii. Refuzul privind respectarea confidențialității sesiunii de consiliere video și audio are drept consecință imediată întreruperea accesului la serviciile de consiliere video și audio. În această situație, vă invităm să accesați produsele noastre, printr-o vizită la cea mai apropiată sucursala First Bank.
7. Ce se întâmplă dacă sunteți indecis?
În cazul în care nu sunteți decis în privința produsului pe care doriți să îl accesați, veți avea opțiunea de a amâna sesiunea, urmând să primiți pe adresa de e-mail indicată de dumneavoastră un link pe care îl veți putea accesa ulterior, reluând procesul de la pasul la care ați rămas.
8. Prelucrarea datelor cu caracter personal
Datele dumneavoastră cu caracter personal vor fi prelucrate potrivit Notei de informare disponibilă la adresa www.firstbank.ro/videobanking
9. First Bank își rezervă dreptul de a modifica platforma de consiliere video-audio și/sau Termenii și Condițiile de utilizare ai acesteia în orice moment, fără nicio informare prealabilă. Vă recomandăm astfel să recitiți Termenii și Condițiile în cazul în care reluați sesiunea audiovideo, după întreruperea acesteia. Acestea sunt disponibile la adresa: www.firstbankvideobank.ro/videobanking.
10. Ce se întâmplă dacă nu sunteți de acord să furnizați informațiile pe care vi le cerem?
În cazul în care nu sunteți de acord să furnizați datele cu caracter personal necesare în cadrul platformei de consiliere video, suntem obligati să întrerupem procesul de achiziționare a produselor prin intermediul platformei. În această situație, vă invităm să accesați produsele noastre în cadrul unei vizite la cea mai apropiată sucursală a First Bank.
Personalul nostru dedicat îţi stă la dispoziție pentru orice informații despre produsele și serviciile noastre la tel: 021 303 69 69 sau 0800 801 802.
Bine ai venit la noi! Vrem să-ți oferim o și mai bună experiență de navigare!
Folosim cookie-uri necesare funcționării site-ului nostru și analizării performanței, pentru a-ți oferi un conținut personalizat după interesele și preferințele tale, precum și pentru activitatea de marketing a băncii și a partenerilor săi. Dacă ești de acord să utilizăm aceste cookies, te rugăm să apeși butonul "Sunt OK" de mai jos. De asemenea, ai libertatea de a alege tipurile de cookies pe care ești de acord să le folosim; mai multe informații, inclusiv detalii cu privire la modul în care poți șterge/bloca anumite cookie-uri după acceptarea lor, regăsești citind Politica de Cookies.