Pentru o experienta faina la actualizarea datelor, va recomandam sa folositi Google Chrome

Ai avut contul blocat? 

Actualizeaza-ti datele prin portalul online si suna apoi in Call Center pentru ridicarea restricțiilor la numărul 021 303 69 69.

Actualizarea datelor este un proces important si obligatoriu conform reglementarilor legale in vigoare

Prin actualizarea datelor, te asiguri că ai in continuare acces la toate produsele si serviciile deținute

Cu datele la zi primești în timp util informaţii despre produsele tale bancare

Actualizare date persoane fizice

Cum iti poti actualiza datele personale?

Poți actualiza datele in orice sucursala First Bank sau prin intermediul portalului de pe website.

Cand trebuie sa-mi actualizez datele?

  1. Chiar daca nu s-a modificat nimic, datele trebuie actualizate/confirmate periodic. Reevaluarea se va face la termenul comunicat, in functie de specificul activitatii clientului sau oricand, la solicitarea expresa a bancii.

  2. De asemenea, este necesara ori de cate ori au intervenit modificari ale datelor personale furnizate anterior (de exemplu: schimbarea actului de identitate, a domiciliului, a numărului de telefon, etc).

Ce documente sunt necesare?

Daca initiezi acest proces in sucursala, asigura-te ca ai documentul de identitate si, daca este cazul, dovada domiciliului la indemana.

Daca initiezi acest proces pe website este necesar sa fii cetatean roman cu domiciliul in Romania, sa nu ai locul nasterii intr-o tara mentionata in Politica de Prevenire a Spalarii Banilor, de Combatere a Finantarii Terorismului si de aplicare a Sanctiunile Internationale – link: https://www.firstbank.ro/firstbank/banca/informatii-generale/politica-externa.html (pentru acesti clienti actualizarea datelor personale se poate efectua doar prin prezenta intr-o Unitate Teritoriala) si sa ai varsta peste 18 ani. De asemenea, vei avea nevoie si de webcam sau de camera telefonului mobil.

Cine sunt persoanele expuse public?

a) Sunt acele persoanele fizice care detin sau au detinut funcții publice importante (de exemplu șef de stat, șef de guvern, ministru, ministru adjunct, secretar de stat, membru al Parlamentului sau al altui organ legislativ central similar, membru al organului de conducere al unui partid politic, membru al curților supreme / curților constituționale, etc).

b) De asemenea, si membrii de familie ai unei persoane expuse public primesc acelasi statut. Astfel, soțul / soția persoanei expuse public sau partenerul acesteia/ persoana cu care aceasta se află în relații asemănătoare acelora dintre soți; copiii și soții ori partenerii acestora, persoanele cu care copiii se află în relații asemănătoare acelora dintre soți; părinții.

c) Persoanele cunoscute ca asociați apropiați ai persoanelor expuse public.

Ce inseamna sursa fondurilor?

Sursa fondurilor reprezintă proveniența fondurilor utilizate în relația de afaceri sau în tranzacția ocazională pe care o persoană fizică sau o persoană juridică o desfășoară cu First Bank. Te asigurăm că respectam in integralitate normele de confidentialitate si reglementările GDPR in acest sens.

Ce inseamna FATCA?

FATCA reprezintă acronimul de la „The US Foreign Account Tax Compliance Act/ Legea conformității fiscale a conturilor din străinătate”; reprezinta un set de legi adoptate de SUA în scopul de a preveni și a reduce evaziunea fiscală transfrontalieră. FATCA vizeaza clienții persoane fizice și juridice (cu cetățenie/ rezidentă în SUA sau controlați de cetățeni/ rezidenți SUA) care au obligații fiscale față de SUA, indiferent dacă acestea se află în interiorul sau în afara granițelor SUA.

Toate aceste informatii sunt necesare Băncii pentru a respecta cerințele legislației internaționale cu privire la evaziunea fiscală.

Ce se intampla daca nu-ti actualizezi datele?

În cazul în care nu îți actualizezi datele, vom fi nevoiti sa implementam măsuri graduale, începând cu refuzul acordării de produse/servicii noi și continuând cu blocarea accesului la produsele existente, neactualizarea putând să aibă drept consecință chiar și închiderea relației contractuale.

Actualizarea informațiilor este actiune necesara în relația cu o instituție financiar bancară, care asigură atât îndeplinirea obligațiilor legale cât și protejarea intereselor tale în sensul păstrării unui nivel conform de acuratețe a datelor comunicate anterior.

Poate banca sa imi solicite documente suplimentare pentru tranzactii?

Daca pe contul tau se desfasoara tranzactii diferite de profilul declarant in procesul anterior de cunoastere clientela/actualizare date, Banca poate sa iti solicite explicatii sau documente suplimentare care sa justifice respectivele tranzactii.

In cazul in care tranzactiile nu pot fi justificate, Banca poate lua o serie de masuri care pot varia de la respingerea tranazctiei la restrictionarea acesului la produse sau chiar inchiderea relatiei de afaceri.

In drept, aceste verificari active si asupra tranzactiilor sunt masuri standard pe care toate institutiile financiar-bancare din Romania le aplica in procesul de cunoastere clientela, conform Legii 129/2019.

Actualizare date persoane juridice

Cum iti poti actualiza datele personale?

  1. Daca au intervenit modificari in structura firmei (date esentiale cum ar fi actionarii, administratorii, sediul social, ultimul beneficiar real, etc), poti actualiza datele in sucursala First Bank care administreaza relatia de afaceri;

  2. Daca nu au intervenit modificari in structura firmei si forma de organizare este SRL sau PFA, poti confirma datele prin intermediul portalului de pe website.

Cand trebuie sa-mi actualizez datele?

  1. Chiar daca nu s-a modificat nimic, datele trebuie actualizate/confirmate periodic. Reevaluarea se va putea face la termenul comunicat, in functie de specificul activitatii firmei sau oricand va fi necesar, la solicitarea expresa a bancii.

  2. De asemenea, este necesara ori de cate ori au intervenit modificari ale datelor furnizate la ultima ta interactiune cu Banca.

 

Ce documente sunt necesare?

Daca initiezi acest proces in sucursala este necesar sa detii documentele recente ale firmei, din care sa reiasa structura la zi, asa cum o ai inregistrata la autoritatea ta de reglementare (de exemplu, Registrul Comertului pentru SRL/SA/PFA, Barou pentru Cabinete de Avocatura, Camera Notarilor Publici pentru Notari, etc).

Daca initiezi acest proces pe website este necesar sa detii, in format electronic, documentele recente ale firmei, din care sa reiasa structura la zi, asa cum o ai inregistrata la Registrul Comertului. In continuare poti vedea lista documentelor necesare confirmarii datelor prin intermediul portalului online: 

SRL:

1. Act constitutiv actualizat sau Contract de societate + Statut + Acte aditionale (daca ultima actualizare a avut loc inainte de 29.06.2007);
2. Certificat de inregistrare la Registrul Comertului;
3. Copii documente de identitate reprezentant legal / beneficiari reali.
4. Certificat constatator obtinut de la ONRC (cu cod de bare), nu mai vechi de 10 zile. In cazul in care nu poti aduce acest document, Banca il va obtine in numele si pe cosutul tau. Daca societatea are cel mult 30 zile de la infiintare, certificatul nu mai este necesar.
5. Hotararea AGA /Asociatului unic (format First Bank) privind deschiderea contului la banca si numirea reprezentantului in relatia cu banca.

PFA:

1. Certificat de inregistrare la Registrul Comertului sau Certificat de inregistrare fiscala;

2. Certificat constatator obtinut de la ONRC (cu cod de bare), nu mai vechi de 10 zile. In cazul in care nu poti aduce acest document, Banca il va obtine in numele si pe costul tau. Daca PFA are cel mult 30 zile de la infiintare, certificatul nu mai este necesar.

3. Copie document de identitate titular persoana fizica autorizata / beneficiar real.

Ce este beneficiarul real?

Beneficiarul real este orice persoană fizică ce deține sau controlează în cele din urmă clientul Bancii.

Beneficiarul real al unui cont persoana fizica este, daca nu se specifica altfel, chiar persoana fizica in numele caruia/careia este deschis contul si pentru care se realizeaza tranzactiile/operatiunile.

Beneficiarul real al unui cont de persoana juridical este persoana fizica sau grupul de persoane fizice ce detin sau controleaza in cele din urma firma si in beneficiul carora se realizeaza tranzactiile/operatiunile.

Ce se intampla daca nu-ti actualizezi datele?

În cazul în care nu îți actualizezi datele, vom fi nevoiti sa implementam măsuri graduale, începând cu refuzul acordării de produse/servicii noi și continuând cu blocarea accesului la produsele firmei, neactualizarea putând să aibă drept consecință chiar și închiderea relației contractuale.

Actualizarea informațiilor este o actiune necesara în relația cu toate instituțiile financiar bancare din Romania si asigură atât îndeplinirea obligațiilor legale cât și protejarea intereselor tale în sensul păstrării unui nivel conform de acuratețe a datelor comunicate anterior.

Poate banca sa imi solicite documente suplimentare pentru tranzactii?

Daca pe contul tau sau al firmei pe care o reprezinti se desfasoara tranzactii diferite de profilul declarant in procesul anterior de cunoastere clientela/actualizare date, Banca poate sa iti solicite explicatii sau documente suplimentare care sa justifice respectivele tranzactii.

In cazul in care tranzactiile nu pot fi justificate, Banca poate lua o serie de masuri care pot varia de la respingerea tranazctiei la restrictionarea acesului la produse sau chiar inchiderea relatiei de afaceri.

In drept, aceste verificari active si asupra tranzactiilor sunt masuri standard pe care toate institutiile financiar-bancare din Romania le aplica in procesul de cunoastere clientela, conform Legii 129/2019.

Bine ai venit la noi! Vrem să-ți oferim o și mai bună experiență de navigare!

Folosim cookie-uri necesare funcționării site-ului nostru și analizării performanței, pentru a-ți oferi un conținut personalizat după interesele și preferințele tale, precum și pentru activitatea de marketing a băncii și a partenerilor săi. Dacă ești de acord să utilizăm aceste cookies, te rugăm să apeși butonul "Sunt OK" de mai jos. De asemenea, ai libertatea de a alege tipurile de cookies pe care ești de acord să le folosim; mai multe informații, inclusiv detalii cu privire la modul în care poți șterge/bloca anumite cookie-uri după acceptarea lor, regăsești citind Politica de Cookies.

(function(h,o,t,j,a,r){ h.hj=h.hj||function() {(h.hj.q=h.hj.q||[]).push(arguments)} ; h._hjSettings= {hjid:1201617,hjsv:6} ; a=o.getElementsByTagName('head')[0]; r=o.createElement('script');r.async=1; r.src=t+h._hjSettings.hjid+j+h._hjSettings.hjsv; a.appendChild(r); })(window,document,'https://static.hotjar.com/c/hotjar-','.js?sv=');