Banca

Prevenirea fraudelor

Protejează-ți datele

Puteți raporta orice suspiciune și tentativă de fraudă la adresa de e-mail office@firstbank.ro sau apelând la 021 303 69 69.

Dezvoltarea continua a tehnologiei a dus la amplificarea efectuarii tranzactiilor electronice, asadar securitatea online este extrem de importanta.

Protejeaza-ti PIN-ul, datele de logare sau orice alte date personale si nu le oferi unor terte persoane. Alege o parola de o complexitate ridicata, cu mai multe caractere, folosind combinatii de litere si cifre pentru a avea un grad mai mare de siguranta, evitand cuvintele uzuale precum numele sau data de nastere. Nu lasa aplicatia Internet & Mobile Banking deschisa si delogheaza-te de fiecare data dupa finalizarea tranzactiilor. Acceseaza Internet & Mobile Banking direct de pe website-ul Bancii (www.firstbank.ro) sau instaleaza aplicatia pe smartphone din surse sigure. Instaleaza un program antivirus cu licenta, atat pe calculator, laptop, cat si pe smartphone si actualizeaza-l periodic. Nu deschide email-urile primite de la persoane necunoscute si nici documente sau link-uri inserate in aceste e-mail-uri. Verifica periodic tranzactiile efectuate, iar in cazul in care identifici operatiuni pe care nu le-ai efectuat si nu le recunosti, contacteaza de urgenta Piraeus Bank la numerele de telefon 021 / 303 69 69 / Tel Verde: 0800 801 802.

Accesul la serverele First Bank este controlat de firewall-uri speciale, care permit clientilor inregistrati acces la anumite servicii si posibilitatea de a refuza accesul la sistemele si bazele de date cu informatii bancare secrete. De la inceputul pana la sfarsitul conexiunii (sesiune on-line), cu aplicatia Internet & Mobile Banking, toate informatiile si datele personale sunt criptate cu protocol criptare SSL 128-bit (Secure Sockets Layer). Daca sesiunea Internet & Mobile Banking este inactiva timp de zece minute, sistemul va deconecteaza automat. Codul ExtraPin este obligatoriu pentru utilizarea meniurilor operationale ale aplicatiei Internet & Mobile Banking. ExtraPin-ul este un cod suplimentar de securitate pe care va trebui sa il utilizati pentru a executa plati catre terte persoane, plati in lei sau valuta precum si pentru alte tranzactii. Intr-o sucursala First Bank puteti selecta conturile la care NU doriti sa aveti acces via Internet & Mobile Banking.

Phishing-ul este o metoda de inselaciune prin care se transmit mesaje electronice in care se solicita date personale de identificare si autentificare sau accesarea unor website-uri. Cea mai utilizata metoda este trimiterea unor presupuse e-mail-uri din partea bancii, care contin un link cu indemnul de a-l accesa in vederea confirmarii datelor personale. Acest link te directioneaza catre website-uri foarte asemanatoare cu cele ale bancilor, cu intentia de a sustrage datele personale si de autentificare. De retinut: First Bank nu solicita niciodata clientilor sai modificarea sau confirmarea datelor personale de autentificare prin accesarea unui link din continutul unui e-mail! Fii atent la mesajele generice – mesajele frauduloase sunt, de multe ori, impersonale si presarate de greseli gramaticale, de exprimare etc; In cazul in care identificati astfel de website-uri in legatura cu Piraeus Bank, contactati de urgenta banca. Smishing-ul (phishing-ul prin SMS): Aceasta metoda este folosita pentru inducerea in eroare a potentialelor victime, in vederea sustragerii unor date personale sau de autentificare. De regula, mesajele sunt de tipul : “Felicitari! Ai castigat premiul XYZ. Pentru a intra in posesia premiului, te rugam sa ne transmit datele tale personale/ datele cardului (nr card, data expirarii, CVV), etc.” De retinut: Nu da curs unor astfel de solicitari. Nu trimite date personale, ale cardului sau de autentificare catre alte persoane/numere de telefon. Daca primesti astfel de mesaje, anunta imediat operatorul de telefonie mobila si Politia cu privire la numarul de telefon de pe care ai primit SMS-ul. Vishing-ul este apelarea telefonica in incercarea de a pacali persoane in vederea furnizarii de date cu caracter personal sau efectuarii unor operatiuni privind transferuri de fonduri/bunuri. De cele mai multe ori, persoanele rau intentionate pretind ca reprezinta o companie legitima, de regula banca sau operatorul de telefonie mobila De retinut: Daca primesti apeluri telefonice in care ti se solicita sa furnizezi date personale, sa transferi disponibilul din contul tau in alt cont intrucat acesta ti-a fost compromis sau oricare alte situatii asemanatoare, inchide si contacteaza PIRAEUS BANK ROMANIA folosind de preferinta alt telefon decat cel pe care ai fost apelat. Fii rezervat fata de apelantii necunoscuti ! Este de preferat sa setezi ca toate apelurile ce provin de la numere necunoscute sa mearga catre casuta vocala. Malware-ul este un software daunator folosit pentru a lua, fara voia proprietarului, informatii personale din computer-ul/ smartphone-ul infectat, cum ar fi parole, date bancare, alte informatii confidentiale. Exista multe modalitati prin care malware-ul poate infecta un dispozitiv, fie ca este vorba de un link catre un website rau intentionat dintr-un email, SMS, o postare pe retele sociale sau prin instalarea unei aplicatii dintr-o sursa nesigura. De retinut: Verificati mereu autenticitatea website-ului inainte de a va loga, urmarind existenta ''https" si a unui lacat inchis dupa denumirea website-ului, diferentele de culoare sau greseli in numele website-ului. Mai mult decat atat, un alt semn al securizarii paginii web este culoarea verde a scrisului sau a barei de adrese (in cazul IE), asa cum se poate observa din exemplele de mai jos, ceea ce inseamna ca certificatul utilizat este valabil. Instalati un antivirus cu licenta si aveti in vedere sa fie mereu actualizat. Scanati periodic device-ul cu antivirusul ales. Nu utilizati retele Wi-Fi publice si necriptate. Daca esti nesigur in privinta securitatii unui website, paraseste-l imediat. Foloseste un antivirus actualizat ce detine si filtru anti-phishing. Email spoofing este activitatea frauduloasa efectuata prin intermediul email-ului prin care se incearca obtinerea de date personale, de autentificare, sau de infectare a device-ului solicitand deschiderea unui document. De regula, adresa expeditorului si alte proprietati din header-ul email-ului (“ from”, “reply to” etc.) sunt modificate pentru a ascunde adresa reala a acestuia. De retinut: Daca primesti mesaje care par sa provina din contul tau sau daca primesti un raspuns la un mesaj pe care nu l-ai trimis, cel mai probabil esti victima unui atac de spoofing. NU deschide e-mail-urile si sterge-le imediat ce le observi. CEO fraud este modalitatea frauduloasa prin care persoane rau intentionate, intercepteaza comunicatiile prin e-mail dintre persoane/companii. De cele mai multe ori, hacker-ul intervine pe parcursul unor corespondente sau instructeaza personalul unei companii, in vederea efectuarii urgente a unor plati catre conturi ale partenerilor, altele decat cele stiute si utilizate pana la acel moment. De retinut: Verificarea permanenta a schimbarilor datelor partenerilor si furnizorilor, respectiv adresa, nume, adresa de email, cont IBAN. Confirmarea printr-un alt canal (telefonic, alta adresa de e-mail, etc) a instructiunilor de efectuare a platilor catre un alt cont IBAN. Carausii de bani ( Money mules) sunt acele persoane care in schimbul unui comision, transfera o suma de bani obtinuta in mod ilegal catre alte persoane in alte conturi cu intentia de a pierde urma beneficiarului real. Cele mai vizate persoane sunt somerii, studentii si in general oamenii ce se afla in impas financiar. De retinut: Evita colaborarea cu persoane care iti solicita sa procedezi la efectuarea unor operatiuni bancare in numele lor. Nu deschide un cont bancar pe numele tau pentru oameni necunoscuti. Nu raspunde mesajelor sau apelurilor in care ti se promite o suma de bani in schimbul efectuarii unor tranzactii in numele altor persoane. Metoda “Accidentul” este cea in care oameni de buna credinta sunt apelati, de regula cu numar ascuns, de catre persoane rauvoitoare, care se recomanda ca fiind avocati/ doctori, politisti, etc, li se comunica faptul ca un membru al familiei a suferit un accident si ca este nevoie urgent de o suma de bani, de regula transmisa prin servicii de transfer rapid de bani, ori prin inmanarea catre un intermediar. De retinut: Inchideti imediat apelul. Verificati informatiile in surse independente. NU procedati la transferul sumelor de bani. Anuntati imediat Politia. Anunturi false de vanzare ale unor produse (masini, echipamente, etc) la preturi de nerefuzat, cei interesati fiind instructati sa transfere o suma de bani prin servicii de transfer rapid de bani (ex.Western Union sau Money Gram) ca si garantie sau avans. Ulterior, li se cere sa transmita documentul justificativ prin e-mail, WhatsApp, etc, catre vanzator, iar acesta, foloseste datele respective pentru crearea unui act de identitate fals si totodata referinta tranzactiei pentru a retrage banii, iar in final, cumparatorul de buna credinta este inselat si nu intra niciodata in posesia bunului dorit.
Skimming-ul este modalitatea prin care, cu ajutorul unor dispozitive electronice atasate ATM-urilor sau POS-urilor de la comercianti, se copiaza in mod ilegal datele de pe banda magnetica a cardurilor de debit/credit. Datele acestea sunt ulterior stocate pe un card clonat si folosite in efectuarea tranzactiilor. De retinut: Analizeaza aspectul ATM-urilor, mai ales a partilor detasabile precum tastatura, fanta de eliberat numerarul si cititorul de card. Nu oferi nimanui codul PIN, numarul de card, codul CVV de pe spatele cardului, nu le nota in telefon, agende sau pe card. In momentul realizarii platilor la comercianti incearca sa nu pierzi din vedere cardul. Verifica regulat istoricul tranzactiilor si daca observi ceva suspect, contacteaza de urgenta banca la numarul de telefon inscris pe card.

Bine ai venit la noi! Vrem să-ți oferim o și mai bună experiență de navigare!

Folosim cookie-uri necesare funcționării site-ului nostru și analizării performanței, pentru a-ți oferi un conținut personalizat după interesele și preferințele tale, precum și pentru activitatea de marketing a băncii și a partenerilor săi. Dacă ești de acord să utilizăm aceste cookies, te rugăm să apeși butonul "Sunt OK" de mai jos. De asemenea, ai libertatea de a alege tipurile de cookies pe care ești de acord să le folosim; mai multe informații, inclusiv detalii cu privire la modul în care poți șterge/bloca anumite cookie-uri după acceptarea lor, regăsești citind Politica de Cookies.

(function(h,o,t,j,a,r){ h.hj=h.hj||function() {(h.hj.q=h.hj.q||[]).push(arguments)} ; h._hjSettings= {hjid:1201617,hjsv:6} ; a=o.getElementsByTagName('head')[0]; r=o.createElement('script');r.async=1; r.src=t+h._hjSettings.hjid+j+h._hjSettings.hjsv; a.appendChild(r); })(window,document,'https://static.hotjar.com/c/hotjar-','.js?sv=');